tirsdag 14. september 2010

Fredspipe


Hei lesere! Dette er da mitt første innlegg, med andre ord; jeg er veldig spent på reaksjonene, og også på om det kommer til å bli lest. Som nevnt, er vi veldig liberale, og i dette innlegget skal jeg dele med dere en gang da jeg og tre andre røyket oss pottefjerne i skogen rett utenfor der vi bor.

Det var lørdag, en nydelig lørdag vel og merke. Solen strålte på himmelen, og varmet godt på kroppen når jeg gikk ut døren. Hadde snakket tidligere med en kompis av meg, la oss kalle ham Rune, om å treffe hverandre litt tidligere enn planlagt, siden de andre to var på jobb og ikke var ferdige før sent. Klokken var 7, og han hentet meg hjemme hos meg. En sprek kross - sykkel hørtes på flere hundre meters avstand, og det kriblet i føttene når jeg tenkte på hva som kom til å skje senere.


Det er så... Merkelig å tenke på at folk tror de kjenner meg, når de egentlig ikke har en anelse. Er få som vet at jeg røyker, og det er egenlig en ganske big deal. Hvertfall. Alt var pakket og klart, sovepose, kamera, røyk, stæsj, og selvfølgelig munch. Må aldri glemme munchen. Da er man screwed. Jeg grabba hjelmen idet jeg stormet ut døra, rakk såvidt å si hade til pappa. Satt meg på sykkelen, og så var vi avgårde. For en befriende følelse. Bare det å dra ut, er så deilig. Elsker natur og skog. 2 min og en kilometer senere, parkerte vi sykkelen og fortsatte opp i skogen til fots. 10 minutter med gåing og skravling om alt mellom himmel og jord, var vi der vi skulle være. The perfect spot. Vi skyndtet oss med å sette opp det megasvære teltet, som jeg hadde kjøpt på InterSport noen dager i forveien. Da det var gjort, var det på tide å rulle en. Vi klarte vel ikke å vente på de andre, dette måtte skje NÅ. 5 min. etterpå, sitter vi der. Så kommer vi inn på temaet indianerene, og da amerikanerene tok over områdene deres. Vi funderte over fenomenet fredspipe, og konkluderte med at det må ha vært hasj de røyket. Ikke rart hippiene bare spredte kjærlighet og fred. Vi funderte videre, over hva som hadde skjedd hvis amerikanerne satt seg ned og røykte med dem. Hvilken betydning hadde det hatt for utviklingen av historien? Ja. Sånn blir jeg når jeg røyker. Klarer å filosofere over ALT. Den dype samtalen vår blir brått avsluttet, da et skjærende skrik river gjennom skogen. Vi fikk jo totalt noia, og ringte de to andre, Jasmin og la oss kalle han siste Jonas. Jonas tok telefonen, og vi prøvdeå få rede på om de satt i bilen, eller om de var på vei. Det kan jo hende det var de som bare køddet med oss. Jonas var det ikke mye fornuftighet i, og det tok oss 5 minutter å finne ut av at de var på vei, men ikke så nærme som det skriket vi hadde hørt. Vi skrudde av mobilen, løp inn i teltet, og ventet til de andre kom. Dette er nok en av de gangene jeg har hatt så heftig noia.

Q: Har du noen gang prøvd hasj, og har du noen gang fått ordentlig noia?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar