fredag 5. november 2010

HEIA TREKANT!

Her finner dere episode 2 av NRKs program "Trekant":

Vi digger det!!!

Skjønner virkelig ikke alle klagene programmet får. Det lærer ikke ungdom at det ikke finnes grenser - det lærer ungdom at sex er spennende! Og at man ikke trenger være så selvhøytidelig, man kan faktisk le av sex. Hvem lærte egentlig noe av seksualundervisningen på ungdomsskolen? Helsesøster viser stensiler av kjønnsorganger, alle får prøve ås ette på kondom og aturfaglæreren blir flau. Jeg sier ut med seksualundervisningen - inn med trekant :D

2 kommentarer:

  1. Javel? Du om det. Jeg for min del synes det var bare halvveis gjennomført. Joda, de tre ungdommene så kronisk flaue ut, men noe mer humor enn det fant ikke jeg. Hva var det å le av? Skal det så undervise? Med halvveis gjengitte kurs og dårlig klipping? Hvis jeg ikke visste det jeg visste om sex fra før, hadde jeg blitt mer forvirra enn opplyst. Jeg lærte at det finnes kurs. Hurra. Det presenterer en del forskjellige aspekter ved sex. -Men det har tilogmed JEG (believe me, JEG VISSTE INGENTING om sex da jeg debuterte. Ingenting) lært meg helt av meg selv.

    Jeg er enig i at den infoen man går gjennom helsesøster er...mangelfull...men jeg tror ærlig talt jeg hadde blitt mer ille berørt om Helsesøster skulle lagt ut om kama sutra og etter at vi hadde tredd en kondom på en banan så skulle vi gå sammen og puste hverandre i munnen.

    Jeg er for god sexopplysning. Jeg er for åpenhet og å bryte tabuer. Men programmet Trekant kommer rett og slett til kort.

    SvarSlett
  2. Hm, synes kanskje du forventer litt for mye av programmet? Jeg synes det er bra de viser små klipp fra forskjellige "typer" sex, så kan man heller se om det virker interessant og deretter finne seg et kurs kanskje. De fleste vet vel "ingenting" om sex når de debuterer, det gjorde ikke jeg eller noen jeg har diskutert det med ihvertfall.

    Sier ikke helsesøster skal demonstrere kama sutra og tantrisk sex for kidsa, men ho kan jo f.eks. vise en episode av Trekant som en del av undervisningen?

    Jeg tror Trekant er en start på å etterhvert bli kvitt fler tabuer - du ser jo hvor mye oppmerksomhet det får og hvor heftig visse konservative miljøer reagerer på det. Er bare et steg på veien mot riktig bra seksualundervisning. Et sted må vi jo starte :)

    SvarSlett