søndag 14. november 2010

Space cakes!

Space cakes, special brownies, cannabis foodz, hash cookie, pot brownie, bud brownie - kjært barn har mange navn?

Jeg ligger på sofaen og hører på P3 mens jeg kikker gjennom bilder fra en tur jeg var på i sommer. Det ene bildet viser mitt reisefølge - bleik i huden med store, røde, blodsprengte øyne. Han lå rett ut på sofaen i flere timer og var så dårlig at jeg var på nippet til å ringe ambulanse. Fyren tåler ikke hasj.

Jeg, derimot, jeg elsker hasj. Og dette var første gangen jeg hadde spist det istedet for å røyke det. Fy faen, mann! S t o n e d out of my mind. Vi hadde vært på butikken og handlet inn digg mat, og jeg hadde med meg under 1g bønne. Veldig lite, men det var nok. Vi koste oss med deilig middag. Vinen ble spart, vi visste allerede at han ikke tåler å mixe hasj og alkohol. Han har nemlig vært utfor "bad trip" før. Jeg brukte god tid på å smelte bønna i smøret... det luktet herlig og fikk en rar, brun farge. Han blanda sammen brownies, etter det han selv påstår er verdens beste oppskrift. Halve kaka med bønnesmør, halve uten. Mens vi stappet i oss middagen stod kaka i ovnen, og den fikk hvile litt på kjøkkenbenken før vi heiv innpå. Det rare var at den sida med bønne faktisk så anderledes ut fra den uten. Vi spiste et par stykker hver, og kaka var faktisk ganske digg. Den smakte ikke særlig hasj, så det funker for dem som ikke liker smaken eller ikke vil røyke.

Tiden gikk og vi var litt skuffa. Jeg visste jo at det tok lengre tid å få effekt av å spise det, men fuckings to timer? For det var da det skjedde. Nøyaktig to timer gikk, og vi var long gone. Jeg satt å spacet på TVen og veggen bak den, mens han lå på sofaen. Alt gikk rundt for ham, han ble overfølsom for lys og stressa noe verre. Jeg har sett folk i den tilstanden før, har vært der selv også. Det er ikke pent, liksom. Jeg slukket alle lys og trakk for alle gardiner, selv om jeg følte meg for stoned til å løfte beina. Så satt jeg meg for å passe på ham - babysitting. Etter et par timer fikk jeg ham inn i senga, og jeg satt våken til han sovnet. Da jeg våknet dagen etter var jeg fortsatt stoned, han følte seg heldigvis bedre.

Skulle ønske han ikke hadde bad trip denne gangen, for det ødela liksom litt for min rus. Istedet for å nyte det fullt ut måtte jeg passe på ham. Jeg var fy faen så redd... kjipt å måtte ringe ambulanse og fortelle hva vi hadde bedrevet denne kvelden. Det skal definitivt gjentas da - bare med noen jeg vet tåler det, forhåpentligvis min kjære Iris :)

PS: Klikk på bildene så får dere opp litt oppskrifter og diverse:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar