tirsdag 30. november 2010

Julebord

Han er ca. like høy som meg, kanskje litt lavere. Gutter skal helst være litt høyere. Han er litt lubben - og stolt av det. Kanskje komplekser for høyden som han tar igjen i vekta? Han snakker en dialekt jeg noen ganger har problemer med å forstå, og jeg mobber ham for det. Han har rødlig skjegg og hår (ligner egentlig forstyrrende mye på han jeg har skrevet om her), og det hender han bruker caps. Jeg h-a-t-e-r caps. Han ser veldig søt ut når han ler. Jeg er ikke så glad i søte gutter. Han er kollegaen min.

Allikevel klarer jeg faen ikke la vær å se på ræva hans når han bøyer seg ned for å finne frem noe på jobb. Jeg trives godt de gangene vi er nødt til å jobbe ved siden av hverandre, tett oppi hverandre, helt inntil hverandre. Når den store rumpa mi er i veien og han tilfeldigvis kommer nær den på vei en eller annen plass. Det verste er når jeg skal ta handleposer eller noe fra kassaskuffen...den er liksom plassert i perfekt kuk-høyde. Jeg har ofte strøket kollegaer ufrivillig på låret på jakt etter en handlepose, og det samme gjør de med meg.

På julebordet var det jobb som spanderte alkoholen. Vi fikk alle en update på hvem som hadde dame/type og hvem som ikke hadde. Han og jeg hadde ikke. Det ble slutt mellom han og dama gjennom flere år for under et år siden, han ble heartbroken, men nå har han visst kommet seg videre. Det gjør ihvertfall ikke så jækla vondt lengre.

Jeg må innrømme at jeg ble litt gira når han spurte meg om nachspiel. Klokka var ikke mer enn 3, og jeg var full og i verdens beste humør. Men han bor helt på andre siden av byen, og ikke faen om jeg gadd å gå hjem på morgenkvisten. "Du kan jo bare sove hos meg?" sa han.

Hjernen vant denne ganga, og jeg gikk dit planen var. Et par morsomme nattameldinger ble det, og vi traff hverandre igjen på jobb på mandagen. Jeg fortsetter å glane på ham og nyte den tilfeldige touchinga. Julebordet har bare gjort at alle på jobb har blitt enda bedre kjent med hverandre. Blir nok fler fester med den gjengen i nærmeste fremtid, ja! Så får vi bare se hva som skjer. Flørting med en mindre sexy kollega... kanskje ikke min aller beste idé?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar