onsdag 22. desember 2010

Fan fan, det skulle varit du

Denne sangen gjør meg så utorlig nostalgisk. Får en helt rar følelse inni meg når jeg hører den. Kan se for meg og nesten føle hvordan jeg sitter der om 10 år og tenker tilbake på "tapt kjærlighet" fra ungdommen. Enten fortsetter jeg å være fri og singel mens jeg ser alle vennene mine gifte seg, få seg stasjonsvogn, hus, bikkje og barn. Alle tingene jeg har ledd av og sier jeg aldri vil ha. Eller så ender jeg opp slik selv. Uansett er jeg sikker på at jeg kommer til å sitte der og tenker tilbake på den ene jeg aldri fikk, den ene jeg så gjerne skulle fått en sjans med. Kanskje det blir "Klaus" - det tror jeg. Eller kanskje det blir han jeg gir slipp på nå, eller kanskje han jeg møtte på storbyferie. Kanskje det blir hun som fikk meg til å forstå at jeg er bifil. Hvem vet? Sangen gjør også at jeg får mer lyst til å gripe sjansen når jeg har den. Og den gjør at jeg håper jeg ikke har ødelagt sjansene mine. Jeg håper jeg ikke blir ulykkelig.


Fast jag inte sett dig på så länge
Tänker jag på dig ibland
Fick jag spela om partiet
Fick jag chansen en gång till
Fast det var så kort romans
var det nåt jag borde ha förstått
Såna chanser kommer en gång bara
Aldrig att dom kommer två
Fanfanfan det skulle varit du
Fanfanfan det skulle varit du

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar